Mic dejun de poveste

Micul dejun este o placere pe care imi place s-o cultiv, asa cum imi impun sa nu las nicio saptamana sa treaca fara o plimbare in parc sau fara o carte buna. Nu numai pentru ca e sanatos si e cea mai importanta masa, dar si pentru ca e momentul de care cred ca depinde buna desfasurare a restului zilei. Asa ca mi-am propus sa fac o vraja din cele mai puternice, adica handmade, ca indiferent de vremea de afara, zilele sa inceapa perfect, sa fie pline de poveste si culoare, de calm si optimism.
Hocus, pocus, setus de micus dejunus:





Dar s-o luam metodic. Intai canitele de espresso. Eu una, la alegerile care au loc in fiecare dimineata, votez intotdeauna espresso scurt si nu l-as da pe nimic altceva. Iar de cand am reusit sa ma las de fumat (sa tot fie vreo 3 ani), beau cafeaua doar pentru gustul ei minunat! Dar pentru ca stiu ca nu toata lumea imi impartaseste preferintele, am pregatite si canite de cafea si chiar de ceai/cappuccino.

Canita espresso cu floare, pictata de jur imprejur, volum aprox. - 80 ml, inaltime - 5 cm, diametru - 6,2 cm, diametrul farfuriei - 11,2 cm, pret: 45 lei/buc:



Canita espresso cu frunza, pictata de jur imprejur, volum aprox. - 80 ml, inaltime - 5 cm, diametru - 6,2 cm, diametrul farfuriei - 11,2 cm, pret: 45 lei/buc:

 

Canita espresso cu dungi, pictata de jur imprejur, volum aprox. - 80 ml, inaltime - 5 cm, diametru - 6,2 cm, diametrul farfuriei - 11,2 cm, pret: 45 lei/buc:


Zaharnita cu frunza si floare, pictata de jur imprejur, inaltime - 8 cm,
latime in partea cea mai bombata - 7 cm, pret: 60 lei:


Zaharnita are si ea povestea ei: lingurita de portelan care apare in poze e doar una la parinti. Nu mai stiu de unde o am, era prin dulapul Handmade Sister si m-am gandit ca merg la fix - sunt chiar aceeasi nuanta de alb. Asa ca lingurita, fara jumatate de imparatie, va merge catre primul viteaz care se va incumeta sa cumpere zaharnita. Si-am incalecat pe-o sa, si v-am prezentat zaharnita asa! 



Recipient pentru lapte, cu toarta, pictat de jur imprejur, inaltime: 8,5 cm, pret: 50 lei:


De obicei nu pun lapte in cafea. Insa cu asa recipient, am decis ca un pic de lapte de soia n-are cum sa strice, dimpotriva: s-au demonstrat clinic cazuri de oameni care au tors ca niste pisici dupa ce l-au incercat. Sa-ti lingi mustatile, nu alta!


 Untiera (capac si farfurie), pictata de jur imprejur, model frunza, inaltime - 7,5 cm, diametru farfurie - 9 cm, pret: 55 lei:

Efectul surpriza al acestui recipient este garantat! Cand il vad pe masa, invitatii nu se pot abtine sa ridice capacul, dupa care, invariabil proclama savant: "Sigur ca stiam ca e pentru unt, cum sa nu stiu eu ca e pentru unt?!" Sau: "Sigur ca stiam ca e pentru unt de cocos", in cazul invitatilor vegani :)



Suport ou cu lingurita, model cu dungi, inaltime - 6 cm, latime - 5 cm, lungime lingurita - 13 cm, pret: 40 lei:


Toata copilaria mi-am dorit un asemenea suport pentru ou. M-as fi multumit si cu unul nepictat. Dar se vede treaba ca nu e niciodata prea tarziu!



Suport ou cu lingurita, model verde, inaltime - 6 cm, latime - 5 cm, lungime lingurita - 13 cm, pret: 40 lei:




Farfuriuta triunghiulara, cu dungi. Se poate folosi pentru dulceata, legume taiate sau orice altceva. Laturi de aprox. 8 cm, pret: 30 lei:



Farfuriuta patrata, verde cu frunza, pictata si in interior si in exterior. Se poate folosi pentru dulceata, sosuri, miere etc. Inaltime - 3 cm, patrat cu latura de 6 cm, pret: 30 lei:



Farfurie in forma de frunza, model cu dungi, lungime - 20cm, latime - 9 cm, pret: 40 lei:




Primul amator de mic dejun si-a dat verdictul imediat: numai bune de amusinat!


Singurul risc e ca micul dejun sa se prelungeasca nepermis de mult. Dar din cand in cand, un mic dejun prelungit e mai mult decat binevenit! Cu o singura mentiune: set de pranz deocamdata n-am :)

Iar acum, pozele de familie:









Toate obiectele prezentate sunt din portelan, sunt pictate manual in culori speciale pentru portelan si arse la cuptor pentru fixare.
Pentru pastrare indelungata a culorilor, recomand spalarea manuala, cu apa calduta si sapun/detergent, fara a folosi bureti abrazivi.

UPDATE martie 2015: pentru ca mamica lui nu are deloc astampar, setul de mic dejun are acum un fratior :)
Despre el, va povestesc mai pe larg aici! Deocamdata, faceti cunostinta:


Un comentariu: